Monday 16 July 2012

BATU GELIGA ULAR

BATU PURNAMA GELIGA ULAR ATAU SELAR  

Mengenai geliga ular ini saya sendiri ada kekeliruan tentangnya. Apakah yang dikatakan batu ular, geliga ular atau buntat ular.Menurut maklumat yang saya terima yang dikatakan geliga ular yang sebenarnya ialah bentuknya leper saja bukan bulat atau lonjong dan diperolehi dari atas kepala ular bukan dari mulut ular. Mungkin yang dikatakan batu ular adalah apa yang didapati dari dalam sarang atau lubang ular,kerana menurut pendapat setengah orang kalau lubang kediaman ular itu kita gali dan cari kita akan bertemu dengan batu ular.Serta cerita lain yang mengatakan mereka mendapat geliga ular apabila terdapat 2 ekor ular sedang bergaduh merebut geliga.Ini sendiri diakui oleh teman saya yang mendapat batu ular dengan cara tersebut.
Anak saya pernah nak diberikan geliga ular ini,tetapi malang sekali beliau tak ambil.!! ular itu mengangga dan dalam mulut nya ada geliga, yang warna nya, kata beliau warna biru gelap.Beliau sebenar nya takut kat ular !!Ular nya berwarna coklat kehitaman.Kejadian ini berlaku di Pantai…..kali ke 2, ular nya, warna yang sama, tetapi geliga nya di kepala, berwarna putih. kejadian ini berlaku di Gunung ….Almarhum guru saya ada geliga ular ini , warnanya putih bercampur coklat. Beliau mengata kan khasiat geliga ini untuk penawar racun, semua jenis racun. 










CINCIN BATU PURNAMA. ATAU GELIGA ULAR


GELIGA ULAR TEDUNG SELAR (SOLD)



GELIGA ULAR PADA WAKTU SIANG



Batu geliga ular akan bercahaya ketika malam



 CINCIN BATUPENAWAR PURNAMA GELIGA 





29 comments:

  1. Pm no whatsapp saya boss 0129119661.. Saya mahu beli geliga ular yg bcahaya pada waktu mlm.

    ReplyDelete
  2. Salam, sekiranya kita memakai dan gengam geliga ular, kita seolah2 kebal. Dlm percubaan saya cucukan keatas si pemakai yg gengam geliga ular tersebut menggunakan jarum seolah2 wujud kebal yg mana beliau tidak sakit dan tekanan jarum saya tidak menusuk kedalam kulit beliau.akan tetapi apabila gengaman dilepaskan beliau mengakui barulah terasa sakit n wujud bekas cucukan jarum tadi kemerahan pd kulit.adakah ini geliga ular atau lainnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta penjelasan bg admin atau sapa2 yg tau....

      Delete
  3. Huhuhu.....sy ade dulu....namun tengah buat kerja batunya tercabut....lama lepas tu batu perasan hilang.....dan terus hilang tak jumpa2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samelah ngan saya dulu tengah buat kerje hilang tapi bentuk cincin ade tapi batu cincin yg hilang bile cari2 tak jumpe...lepas lame bape bulan saya tangkap ular kat tempat saya hilang batu geliga ular jantan..tinggalah batu cincin betina yg warna hijau jer bile malam jer tempat gelap dia bercahaya warna hijau sampai skrg saya simpan...saya beli dulu sepasang jantan ngan Betina

      Delete
  4. Bila siang nampak buruk saja.....bila dlm gelap dia bercahaya terang......

    ReplyDelete
  5. salam.. kalau btul gliga ular..walaumacam mna pun die akan pulng sdri ke tuannya.maaf klu rasa sy mmbhong abaikn.. sbb sy ade sbji yg da hlg dkt 2thun da kembali sendirinya.. dan batunya tdak bercahaya bila malam... ape2 pun.. pcya pda kekuasan Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika byar mahar dan dh jdi hak milik memang akan pulang pda tuannya

      Delete
  6. salam.. kalau btul gliga ular..walaumacam mna pun die akan pulng sdri ke tuannya.maaf klu rasa sy mmbhong abaikn.. sbb sy ade sbji yg da hlg dkt 2thun da kembali sendirinya.. dan batunya tdak bercahaya bila malam... ape2 pun.. pcya pda kekuasan Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,sy jgk mengalami hal yg sama,cuma satu lg yg sy muskil atau ada rasa pelik jgk,apabila sy membeli batu cincin yg lain pasti hilang,garang kot batu geliga ular kita ni hehe

      Delete
  7. saya ada geliga ular yg nak dijual
    whatsapp +60168552168

    ReplyDelete
  8. nk rase batu ade khodam ke xde khodam gengam cincin tu n ade rase getaran mcm rase nadi kite la...nk rase tu time rileks la plg sesuai sblm tdo sbb kite da x pk byk...

    ReplyDelete
  9. Sy ada Batu ni tp x ingat dimana simpan

    ReplyDelete
  10. Sy ada Batu ni tp x ingat dimana simpan

    ReplyDelete
  11. sy ada pelbagai jenis geliga dan mustika.Sebut je nk apa smua ada.Boleh whatsapp sy 0194427271

    ReplyDelete
    Replies
    1. asalamuailaikum Masih Ade Lagi Geliga Lipan

      Delete
  12. sya ada geliga ular whtsap 0138783818

    ReplyDelete
  13. Saya baru je beli tadi.original...dah test sendiri...tapi saya beli sbb suka2 utk koleksi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klau cucuk guna jarum kt tngan tembus x?

      Delete
  14. Mmng betul batunya menyerap cahaya ...& mantulkan balik dlm gelap..& test ditusuk ngan jarum pun betol....saya test balik sendiri kt rumah...cumanya kita jgn percayak ngan unsur2 tahyul & mistik....semua kuasa ALLAH...kalau belipun sekadar niat pemanis jari jer...

    ReplyDelete
  15. Mmng ada jenis mineral ( batu2an) yg boleh menyerap & mantulkan balik cahaya dlm gelap( glow in the dark)

    ReplyDelete
  16. Mmng ada jenis mineral ( batu2an) yg boleh menyerap & mantulkan balik cahaya dlm gelap( glow in the dark)

    ReplyDelete
  17. Saya baru je beli tadi.original...dah test sendiri...tapi saya beli sbb suka2 utk koleksi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pengalaman sdra memiliki geliga ular? Ada mimpi2 ular tak? Ada ular masuk rumah tak?

      Delete
  18. Kalau batu geliga ikan apa gunanya sbp sya pernah ada dulu tpi sya buang ke laut sbp sya slalu hilang duit dlm laci almari yg sya kuci bersama geliga tadi.

    ReplyDelete
  19. Enter your comment...assalamualaikum kpd sesiapa yg mahu batu geliga sarang ular asli dlm bentuk raw boleh contact sy..0179537414

    ReplyDelete
  20. Pakai je la.. MMG jd perhatian la sbb bercahaya,

    ReplyDelete
  21. Saya ada batu galiga ular ini, juga punya serendite gem, panca warna,sulaiman. Mohon maaf mahal untuk kolektor yang sungguh berminat saja

    ReplyDelete